Hakukoneoptimointi eli SEO ja ChatGPT

Hakukoneoptimointi eli SEO (Search Engine Optimization) on prosessi, jolla parannetaan verkkosivuston sijoitusta hakukoneiden tuloksissa, nyt apuun on tullut tekoälyratkaisut. Hakukoneoptimointi – miten saadaan lisää kävijöitä verkkosivuillesi.

Markkinoinnin parissa päämääränä usein on tuoda verkkosivustollesi lisää kävijöitä hakukoneista (Googlesta pääosin) ja konvertoida heidät ostaviksi asiakkaiksi ilman, että joudut maksamaan niiden hankkimisesta.

Tekoälyn merkitys tulee olemaan suuri, koska Hakukone- ja konversio-optimointi sekä sisältömarkkinointi takaavat, että web sivustot tuottavat liidejä markkinoinnille. Markkinoinnin tehtävä on tuottaa kauppaa eri keinoin mm. verkkokaupan ja somesisällön avulla. ChatGPT tuottaa auttaa liideissä ja ideoita uutta sisältöä varten, mutta myös auttaa tunnistamaan asiaan liittyviä avainsanoja.

Opettele siis ChatGPT-kehotteet parantaaksesi hakukonenäkyvyyttä pyydä sitä optimoimaan tekstiä esim. tietylle hakusanalle. Tule webinaarikoulutukseen oppimaan lisää.

Kenelle

Jokaiselle, joka haluaa saada hyödyllisen katsauksen ChatGPT tekoälyn mahdollisuuksista markkinoinnin ja myynnin parissa koskien erityisesti SEO optimointi ja ChatGPT käyttö. Yrittäjät, johto, esihenkilöt, markkinoinnin asiantuntijat eri rooleissa. Markkinoinnin eri työtehtävissä toimivat ml verkkokauppiaat, tuotepäälliköt, markkinoinnin asiantuntijat, web asiantuntijat, mainonnan asiantuntijat, Digimainonta, copywriting, some sisällöntuotanto, verkkokauppiaat, tuote ja palvelumyynnin parissa toimivat. Johto, asiantuntijat ja esihenkilöt.

Sisältö

  • Johdanto
  • ChatGPT ja markkinointi
  • Edut
    • avainsanojen tutkimusprosessissa
    • suuri tehokkuus
    • auttaa tarkkuuden kanssa
    • kustannusystävällinen vaihtoehto
    • SEO-kohtaisia otsikoita tekoälyllä toimivan hakukoneen avulla.
  • ChatGPT-4:n vaikutus hakukoneoptimointiin
  • Mitä sinun tulee tietää ennen kuin aloitat ChatGPT SEO käytön?
  • Apua oikeiden sisältöaiheiden tunnistamiseen (älä unohda tehdä omaa tutkimusta!)
  • Avainsanatutkimus ja sisällön ideointi
  • ChatGPT:n edut hakukoneoptimoinnissa
  • Mitä tulee huomioida ChatGPT:tä käytettäessä?
    • SEO:n nykytila
    • Hae ymmärrys (hakuhistoria hakumallit, sijainti)
    • Tekeekö ChatGPT SEO:n tarpeettomaksi?
    • ChatGPT:n kaltaisten chatbottien ja hakukoneiden integrointi
    • SEO:n avulla pysytään kärjessä, entä muut funktiot?
  • Metatietojen kuten otsikoiden ja kuvausten luominen
  • Sisällön hahmotelmien ja rakenteen luominen
  • Pitkäkestoisia avainsanoja
  • Ideoiden tuottaminen erityyppistä sisältöä varten
  • Laatu ja kielinyanssit
  • Uhat ja mahdollisuudet
  • Esimerkkejä

 

Kouluttaja: Tieto- ja teknologia asiantuntija Jarkko Koivuniemi

290 € julkishallinto tai 350 € yksityinen sektori /hlö+ ALV 24 %

Peruuttaminen:
Estyneen tilalle voidaan vaihtaa toinen osallistuja kuluitta. Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä peruutuksista tai peruuttamatta jätetystä ja käyttämättömästä koulutuspaikasta veloitetaan osallistumismaksu kokonaisuudessaan. Peruutus on tehtävä sähköpostilla asiakaspalvelu@aluepro.fi.

Varaamme oikeuden muutoksiin, ja siirtää jo sovittuja lähikoulutuksia myöhempään ajankohtaan, tai muuttaa etäkoulutuksiksi. Koulutus saattaa siirtyä tai peruuntua mm. viranomaismääräysten vuoksi tai vähäisen osallistujamäärän vuoksi. Muutosten osalta tiedotamme osallistujia erikseen.


Päivämäärä

17 huhti 2024

Aika

13:00 - 16:00

Sijainti

Verkkokoulutus

Kouluttaja

Jarkko Koivuniemi