Haastavat asiakastilanteet sosiaalihuollossa
Oletko kohdannut työssäsi sosiaalihuollossa haastavan asiakastilanteen? Onko asiakkaan läheinen taikka omainen käyttäytynyt haastavasti? Onko asiakas uhannut sinua asiakastapaamisella tai onko sinusta kirjoitettu sosiaalisessa mediassa loukkaavasti? Oletko miettinyt mitkä ovat oikeutesi ja velvollisuutesi ja miten sinun kuuluisi tilanteessa tai sen jälkeen toimia?
Koulutus on tarkoitettu työntekijöiden tueksi työssä tapahtuviin haastaviin asiakastilanteisiin ja asiakkaan kohtaamiseen sekä jälkitilanteisiin. Lisäksi koulutuksessa opitaan tunnistamaan työntekijän oikeudet uhkaavassa tilanteessa ja näin parantamaan jokaisen niin työntekijän kuin asiakkaankin oikeusturvaa.
Haastavat asiakastilanteet sosiaalihuollossa